zondag 10 maart 2013

Serenade




Interview met Ben van Serenade:
Ben is een jongeman. Hij komt in een moeilijke situatie terecht als hij hoort dat zijn moeder aan kanker lijdt. Hij besluit het haar niet te vertellen. Zijn moeder reist zonder iets te zeggen af naar Kroatiƫ. Uiteindelijk, na een lange zoektocht, vind hij haar daar. Zijn moeder overlijdt kort daarna en hij schrijft een serenade ter ere aan zijn moeder.

Hallo Ben!

Hallo Gaoula!

Hoe kwam het slechte nieuws van je moeder op je aan?
''Het was natuurlijk een droevig moment. Eigenlijk ben ik een sterk persoon en dit heb ik wel kunnen verwerken alleen je begrijpt me wel, het is heel erg moeilijk om te horen dat je moeder kanker heeft, en niet veel meer heeft te leven''

Waarom heb je besloten het toch niet aan je moeder te vertellen?
''Ja, mijn moeder kan dingen moeilijk verwerken. En ik wil dat ze haar laatste weken of jaren die ze nog heeft gelukkig kan doorbrengen, en dat gaat moeilijk als ze te horen krijgt dat ze een tumor heeft''

Denk je nog terug aan de tijden met je moeder?
''Ja, natuurlijk! We hadden het altijd wel weer gezellig. Ik irriteerde me er wel aan dat ze me echt elke dag moest bellen. Maar dat is weer een leuke herinnering aan haar! Ik bekijk het zo: We moeten allemaal een keertje! Vroeg of laat, iedereen gaat dood.''

Heb je nog steeds een relatie met Inge?
''Nee, het ging niet echt goed tussen ons. We hadden allebei andere gedachten en het klikte niet echt. Daarom hebben we besloten toch uit elkaar te gaan.''

Ben je niet na Inge nog een andere relatie begonnen?
''Ik wist dat deze vraag gesteld ging worden! Nee, ik heb nog geen andere relatie gehad, maar ik heb wel een meisje op het oog!''

Denk je nog aan de tijden met Inge?
''Nee, ik was niet echt verliefd op haar. We hadden andere gedachten, en ze was niet echt mijn type. Ik val meer op wat rustigere meisjes, Inge kwam wat stoerder over, en daar houd ik niet van.''
Heb je nog contact met Fred, daar hebben we lang niets van gehoord?
''Nee, allang niet meer. Hij is al 3 maanden geleden overleden. Maar hij had mij al verteld dat als hij op een dag dood zou gaan niet iedereen het hoefde te weten. Maar nu weten jullie het bij deze.''

Voel je je niet eenzaam zonder Fred en je moeder?
''Ja, soms heb ik wel van die momenten dat ik me echt eenzaam voel. Maar ik heb veel vrienden die me steunen en me door mijn moeilijke tijden helpen.''
Je komt er op een gegeven moment achter dat Fred vreemdgaat, hoe kwam dat op je aan?
''Eerst was ik natuurlijk boos, ik had nooit verwacht dat hij mijn moeder zou bedriegen.''

Hoe heb je dat kunnen verwerken?
''Gewoon, het was makkelijk te vergeten, ik heb het ook nooit aan mijn moeder verteld, want ik wist dat ze niet zo lang meer te leven had, en ik wilde dat ze wel nog met Fred haar laatste tijden gelukkig kon doorbrengen''
             
Wat doe je nu in je dagelijkse leven?
''Ik ben nog steeds componist, alleen ik componeer niet alleen voor reclamespotjes
maar ik wordt ook ingehuurd voor andere mensen. Bijvoorbeeld de muziek schrijven voor een lied''

Raad je dat beroep aan?
''Ik raad het zeker aan! Het is een hele makkelijke baan, waar je veel mee verdient.
Als je gevoel voor muziek en ritme hebt, moet je zeker componist worden!''

Ben je door deze situaties die je hebt meegemaakt sterker geworden?
''Jazeker! Ik sta nu veel sterker in mijn schoenen. En ik kan beter met moeilijke
situaties omgaan, en ze later verwerken''

Heb je nog wensen die je in je leven wilt bereiken?
''Ik wil graag een hele beroemde componist worden! Dus ik ga proberen dat
te bereiken!''



Geen opmerkingen:

Een reactie posten